איראן מתכננת להעביר מליציות ללבנון במקרה של פלישה ישראלית כדי שיסייעו לחזבאללה

גורמי מודיעין בישראל מעריכים כי איראן עלולה לתקוף את ישראל במקרה של עימות צבאי נרחב בין חזבאללה לישראל שבו קיים חשש שחזבאללה יוכה מכה ניצחת. "משמרות המהפכה" של איראן מכינים כמה מליציות שיעיות שיעברו מעיראק ללבנון לסייע לחזבאללה.

ההסלמה המילולית בין ישראל לחזבאללה גוברת בימים האחרונים ואיראן וחזבאללה עוקבות בדאגה אחרי ביקורו של שר הביטחון יואב גלנט בוושינגטון לראות מה יסוכם בפגישותיו עם בכירי הממשל על הדרכים להתמודד עם ההסלמה בדרום לבנון.

גורמי מודיעין בכירים בישראל מעריכים כי למרות שאיראן איננה רוצה במלחמה אזורית, היא נערכת לאפשרות הזו והיא לא תאפשר מצב שבמקרה של עימות צבאי נרחב בין ישראל לחזבאללה בדרום לבנון, ישראל תנחית מכה חזקה על חזבאללה שאותו היא בנתה בשנים האחרונות כמוצב הקדמי החזק שלה במזרח התיכון שאמור להגן מפני תקיפה של מתקני הגרעין שלה ולהוות כוח הרתעה משמעותי כלפי ישראל וארה"ב.

איראן החלה להיערך לאפשרות של מכת מנע מקדימה ישראלית על חזבאללה ופלישה קרקעית של צה"ל לדרום לבנון כדי להרחיק את כוחות חזבאללה מהגבול עם ישראל.

במסגרת זו, החלו כבר תיאומים בין בכירים ב"משמרות המהפכה" האיראניים לבין מליציות שיעיות בעיראק כדי שייכנסו לשטח לבנון לסייע לחיזבאללה להילחם נגד כוחות צה"ל.

שלוש מליציות שיעיות ,"גדודי חזבאללה בעיראק", "תנועת אלנג'באא'" ו "כתאיב סייד א-שהודאא'" כבר הודיעו על נכונותן להיכנס לשטח לבנון מעיראק כדי להילחם לצד חזבאללה.

הגנרל קיומארת' היידרי, מפקד כוחות היבשה של צבא איראן, הודיע אתמול כי "ציר ההתנגדות לא ישתוק אל מול כל התקפה ישראלית על לבנון ויגיב בכוח נגד הרוע של הציונים".

גורמים עיראקיים דיווחו ממקורות בקרב המליציות בעיראק שנתמכות על ידי איראן, כי אלפי לוחמים מוכנים להגיע ללבנון ולהצטרף לחזבאללה במלחמתו נגד ישראל במקרה שהעימות הנוכחי יתדרדר למלחמה כוללת.

למליציות השיעיות יש אלפי לוחמים בסוריה ובעיראק והן יכולות בקלות להיכנס לשטח לבנון.

מדובר במליציות "אלחשד א-שעבי" העיראקיות, מליציית "אלפאטמיון" האפגנית,מליציית "אלזיינביון" הפקיסטאנית והמורדים החות'ים מתימן, כולן מוכנות להגיע ללבנון כדי להילחם ביחד עם חזבאללה נגד כוחות צה"ל.

המליציות השיעיות החמושות בעיראק הגבירו בשבועות האחרונים את ירי הרקטות והטילים לעבר ישראל, משטח עיראק, מרחק של כמה מאות ק"מ מישראל.

מרבית הטילים ששוגרו מאזור בגדאד או מהגבול העיראקי-סורי יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית של ישראל.

ההתקפות על ישראל נועדו לסייע לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה ולחזבאללה בדרום לבנון להילחם נגד ישראל.

מדובר במליציות שיעיות שתקפו כבר בעבר בסיסים אמריקנים בסוריה, בעיראק ובירדן, בחודש ינואר האחרון הן הרגו 3 חיילים אמריקנים בהתקפת כטב"מ מתאבד על בסיס אמריקני בירדן.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי