המליציות בעיראק מביעות נכונות להילחם לצד חזבאללה בלבנון נגד כוחות צה"ל

ראשי המליציות השיעיות שלחו מברקי תנחומים אל חסן נצראללה על ההרוגים הלבנוניים מתקיפות ישראל והביעו נכונות להילחם לצידו על אדמת לבנון נגד ישראל. גורמים בעיראק אומרים כי איראן מתאמת בין המליציות השונות לבין חזבאללה כדי לשלב אותן במערכה נגד ישראל.

 צה"ל יירט אמש שני טילי שיוט שנורו מעיראק ושחצו לשטח רמת הגולן, אתמול לפנות בוקר שיגרו המליציות השיעיות שני טילים משטח עיראק לעבר ישראל, הם יורטו באזור אילת ללא נפגעים.

בסוף שבוע שעבר ביקר בעיראק אסמעיל קאא'ני, מפקד כוח "קודס"  של "משמרות המהפכה" האיראניים, לאחר אירוע פיצוץ הביפרים בלבנון שבו נפצעו כ-3000 מחבלים של חזבאללה כדי לוודא שישראל לא מילכדה שום מכשירים אלקטרוניים שבהם משתמשים במליציות השיעיות בעיראק.

הוא נפגש עם ראשי המליציות ותיאם עימם את המשך ההתקפות על ישראל בטילים ובכטב"מים.

נראה כי איראן מייעדת את המליציות האלה לתפקיד המסייעות לחזבאללה בלבנון והיא מתכננת להטיל אותן למערכה במקרה שיפרוץ עימות צבאי כולל בין ישראל לחזבאללה בלבנון וצה"ל יפלוש לדרום לבנון כדי להקים בה רצועת ביטחון.

מנהיגי המליציות השיעיות בעיראק העבירו בסוף השבוע האחרון מסרים ברוח הזאת לחסן נצראללה מזכ"ל החזבאללה.

אבו אלאא' אלווילאי, מזכ"ל מליציית "סייד אלשוהדאא'" שיגר איגרת  לחסן נצראללה שבו הביע נכונות לשלוח " זרם אנושי של עיראקים שיציפו את גבולות לבנון והשוחות שלה"  כדי לסייע במלחמה נגד ישראל.

הוא כתב לו באיגרת: " אם תאבדו אלף שהידים נשלח לכם מאה אלף גיבורים, ההתנגדות שלנו, הנשק שלנו והכסף שלנו ורוח החיילים עומדים לפקודתך".

אכרם אלכעבי, מנהיג מליציית "אלנג'באא'" העיראק שיגר לחסן נצראללה איגרת תנחומים שבה נאמר כי "ההתנגדות האיסלאמית ממשיכה בפעולות שלה במסגרת חזית הסיוע העיראקית לתמיכה בפלסטין ולהתנגדות ברצועת עזה".

ואילו קייס אלח'זעלי, מנהיג מליציית "עצאיב אלחק" שלח איגרת תנחומים לחסן נצראללה שבה כתב:

" המערכה שלכם היא המערכה שלנו, המערכה שלנו היא אחת, כל הלוחמים המכובדים והחופשיים בארצי הם החיילים של חסן נצראללה, אנו מוכנים לשלם ברוחנו ובכספנו עבור המטרה האחת".

העיתון "אלערבי אלג'דיד" דיווח ב-22 בספטמבר  מפי גורמים במליציות בעיראק כי הנכונות של המליציות להילחם לצד חזבאללה נגד ישראל היא אמיתית ואיננה לצרכי תעמולה,  על פי הגורמים האלה החלו פגישות ותיאומים מעשיים בנושא איך להשתלב לצד חזבאללה בלבנון במקרה של מלחמה כוללת עם ישראל בימים הקרובים.

מי שמתאם את הפעילות הזו הינו חדר המבצעים המשותף שהוקם בטהראן על ידי "משמרות המהפכה" והוא מתאם בין חזבאללה למליציות השיעיות ולחות'ים בתימן במסגת מדיניות "איחוד החזיתות" נגד ישראל.

המגמה היא לנהל מלחמת התשה ארוכה נגד ישראל כדי להחלישה עד שתקרוס לתוך עצמה, זו האסטרטגיה האיראנית.

על פי גורמים ביטחוניים בישראל, ההנחיה האיראנית כרגע לחזבאללה היא לעלות מדרגה אחת בלבד בתגובה על החיסולים הישראלים ולא "לשבור את הכלים" ולא להסלים לכדי עימות צבאי כולל עם ישראל.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי